Frakt, byten och returer

Frakt

Vi skickar över hela världen med expressleveranser. Fraktalternativ, leveranstid och kostnad för frakt samt tröskelvärdet för fri frakt (i förekommande fall) visas i varukorgen om du klickar på varukorgsikonen i sidhuvudet. Vänligen notera att graverade produkter alltid har fem extra arbetsdagar i leveranstid.

Alla varor (utom MTO-skor) skickas direkt från vårt lager i Sverige. Beställningar som läggs före 12.00 svensk tid skickas i regel samma dag.

Om du vill se aktuell status och spåra din beställning, gå till denna sida och ange ditt ordernummer och din e-postadress.


Byten och returer

Klicka här för att registrera en retur, ett byte eller en reklamation i vår returportal.

Vi erbjuder 14 dagars retur- och bytespolicy. Om ditt köp inte passar perfekt kan du byta eller returnera det inom 14 dagar för full återbetalning eller byte. Varan och förpackningen (om tillämpligt) måste vara i sitt ursprungliga skick.

Alla returer måste registreras i vår returportal där du enkelt får vägledning och all information om processen:



Info för dig som vill göra ett byte / retur på en beställning som gjorts innan 27/5.

Den 27/5 lanserade vi vår nya site och även vårt nya retursystem som kommer innebära betydligt enklare och snabbare returhantering.

Detta går bra att nyttja för alla nya beställningar efter 27/5. För dig som beställt tidigare kan du registrera ditt byte / retur genom att klicka här.



Kostnad för retur för återbetalning
Som kund är du ansvarig för returfraktkostnaden. Den exakta kostnaden varierar beroende på ditt land och visas i returportalen när du registrerar din retur.

Som referens kan nämnas att den beräknade returkostnaden är cirka 19 EUR inom Europa och från 37 USD för returer utanför Europa. För exakta priser, vänligen se returportalen eller kontakta oss på ktj@skolyx.se.

Kostnad för retur för byte
För Sverige, Danmark, Finland och Norge erbjuder vi ett kostnadsfritt byte av skor. För beställningar inom Europa och övriga världen är kostnaden för byte densamma som för retur för återbetalning. Kostnaden för den nya leveransen betalas av oss.

Reklamationer och klagomål
För att göra en reklamation, gå till vår returportal här.

Vi är mycket stolta över kvaliteten på våra produkter. Men om du får en defekt eller felaktig vara ber vi uppriktigt om ursäkt för eventuella olägenheter. För att lämna in ett krav, registrera det i vår returportal med all information som behövs. Vi kommer att bedöma ärendet och tillhandahålla en lösning, oavsett om det är en ersättning, reparation eller återbetalning, i enlighet med gällande konsumenträttigheter. Stegen är

  1. Returnera för reparation.

  2. Retur för utbyte av identisk vara.

  3. Retur för återbetalning.

Vi gör det alltid i dessa steg, det är inte möjligt för dig som kund att kräva återbetalning eller liknande innan vi har gjort de föregående stegen. När du lägger en order hos oss godkänner du att stegen ovan kommer att äga rum, och det är inte möjligt att välja en annan order. Varför vi är så tydliga med detta är bara för att undvika förvirring och onödiga diskussioner om oklara processer.

Moms (mervärdesskatt), tull och tullinformation

För alla länder inom EU och Norge ingår alla kostnader i det totala priset (moms, tull etc.), för länder utanför EU drar vi automatiskt av svensk moms (25%) i det pris som anges på webbplatsen.

Eventuella lokala avgifter för moms, tull, skatter, administrativa avgifter etc. kan tillkomma beroende på lokala regler i ditt land. Detta är något som vi inte tar ansvar för, om du är osäker är du välkommen att maila oss så kan vi informera om våra tidigare erfarenheter från tidigare beställningar från ditt land.

Som alltid - hör gärna av dig till oss på ktj@skolyx.se eller via chatten så hjälper vi mer än gärna till.