Frakt, byten och returer



Information Black Friday 2025

14 dagars öppet köp gäller på samtliga varor på rea (ej förlängt över jul), ej kostnadsfritt byte av storlek men returfraktsedel erbjuds mot självkostnadspris (79kr) vid behov.



Information jul 2025

Förlängt öppet köp till 7 januari
För alla köp som görs fram till julafton gäller öppet köp ända till 7 januari 2026. Det går bra att byta storlek, byta mot andra produkter eller få pengarna åter om så önskas. För dig som planerar att ge bort ett par skor i julklapp så har vi alltid ett helt kostnadsfritt byte av storlek om man inte skulle hitta rätt storlek direkt. För produkter med personlig gravyr gäller ej öppet köp eller bytesrätt.

Leverans före julafton
Beställ senast den 17 december för leverans innan julafton, beställer du under den 17 december kommer alltså varorna fram innan jul (så länge fraktbolagen sköter sig, vi kan endast garantera att paketen lämnar vårt lager i tid). För dig som bor norr om Sundsvall tillkommer 1-2 dagar beroende på hur långt norrut du bor. OBS: För gravyr är sista dag att beställa 15 december.



Frakt

Vi levererar med flera olika fraktbolag inom Sverige. Du ser i kundkorgen beräknad leveranstid för respektive fraktval. Från 699 kr är fri frakt tillgängligt.

Notera att graverade produkter alltid har upp till fem extra arbetsdagar i leveranstid.

Alla varor (utom MTO-skor) skickas direkt från vårt lager i Sverige. Beställningar som läggs före 13.00 svensk tid måndag-fredag skickas i regel samma dag.

Om du vill se aktuell status och spåra din beställning, gå till denna sida och ange ditt ordernummer och din e-postadress.


Byten och returer

Klicka här för att registrera en retur, ett byte eller en reklamation i vår returportal.

Vi erbjuder 14 dagars retur- och bytespolicy. Om ditt köp inte passar perfekt kan du byta eller returnera det inom 14 dagar för full återbetalning eller byte. Varan och förpackningen (om tillämpligt) måste vara i sitt ursprungliga skick.

Alla returer måste registreras i vår returportal där du enkelt får vägledning och all information om processen.

Kostnad för retur för återbetalning
Som kund är du ansvarig för returfraktkostnaden. Den exakta kostnaden varierar beroende på ditt land och visas i returportalen när du registrerar din retur.

Som referens kan nämnas att den beräknade returkostnaden är cirka 79 SEK för Sverige, 19 EUR inom Europa och från 37 USD för returer utanför Europa. För exakta priser, vänligen se returportalen eller kontakta oss på ktj@skolyx.se.

Kostnad för retur för byte
För Sverige, Danmark, Finland och Norge erbjuder vi ett kostnadsfritt byte av skor. För beställningar inom Europa och övriga världen är kostnaden för byte densamma som för retur för återbetalning. Kostnaden för den nya leveransen ut till dig betalas av oss.


Reklamationer och klagomål

För att göra en reklamation, gå till vår returportal här.

Vi är mycket stolta över kvaliteten på våra produkter. Men om du får en defekt eller felaktig vara ber vi uppriktigt om ursäkt för eventuella olägenheter. För att lämna in en reklamation, registrera det i vår returportal med all information som behövs. Vi kommer att bedöma ärendet och tillhandahålla en lösning, oavsett om det är en ersättning, reparation eller återbetalning, i enlighet med gällande konsumenträttigheter. Stegen är:

  1. Returnera för reparation.

  2. Retur för utbyte till identisk vara.

  3. Retur för återbetalning.

Vi gör det alltid i dessa steg, det är inte möjligt för dig som kund att kräva återbetalning eller liknande innan vi har gjort de föregående stegen. När du lägger en order hos oss godkänner du gången ovan vid eventuella problem, och det är inte möjligt att välja en annan ordning. Anledningen till att vi är så tydliga med detta är bara för att undvika förvirring och onödiga diskussioner om oklara processer.


Moms och tull för internationella kunder

För Sverige alla länder inom EU, Norge och Storbritannien ingår alla kostnader i det totala priset (moms, tull etc.), för länder utanför EU drar vi automatiskt av svensk moms (25%) i det pris som anges på sajten.

Bor du utomlands kan eventuella lokala avgifter för moms, tull, skatter, administrativa avgifter etc. tillkomma beroende på lokala regler i ditt land. Det är upp till dig att vara informerad om vad som gäller där du bor. Om du är osäker är du välkommen att maila oss så kan vi informera om våra tidigare erfarenheter från tidigare beställningar från ditt land.

Som alltid - hör gärna av dig till oss på ktj@skolyx.se eller via chatten så hjälper vi mer än gärna till.